Leren wordt weer leuk met agile in het onderwijs | DO 15 APR om 19:00u

Ervaar een live praktijkvoorbeeld en deel die van jezelf in een open space

CANCELED


Voor Wie  :  Elke projectprofessional
Spreker(s)  :  Susan Saris
Wanneer  :  Donderdag 15 april 2021
Hoe Laat  :  19:00-21:15 uur
Waar  :  Online. We gebruiken Zoom. De link daarvoor tref je na aanmelding aan in de bijeenkomstpagina.
Opmerking :  Weet je niet wat een open space is? Zie dan hier een voorbeeld uit onze kennisbank.
Eigen Bijdrage  :  Gratis


Er heerst een algemeen beeld dat de meerwaarde van een Agile-mindset exclusief is voor projecten in de ICT-sector. We willen in deze bijeenkomst graag samen op onderzoek gaan of dat echt wel zo is.

In de vorige bijeenkomst hebben we gezien dat een project in de Bouw en Infra-sector ook heel agile kan zijn. Dat smaakte naar meer, dus ook deze keer hebben we een live praktijkvoorbeeld, maar dan in het onderwijs. Want ook in het onderwijs wordt al volop gescrumd! 

Susan Saris zal jullie meenemen in de manier waarop Scrum@school met leerlingen in het onderwijs wordt toegepast. Scrum@school wordt gebruikt van basisschool tot en met HBO en ook in docententeams en management. Scrum@school zorgt voor motivatie, leerenergie en eigen verantwoordelijkheid.

D
e methodiek van Scrum@school bestaat 8 jaar. Op dit moment wordt er door zo’n 430 scholen met Scrum gewerkt, en zijn er ruim 3000 docenten die Scrum gebruiken in de les.

Na het verhaal van Susan zullen we weer de open space werkvorm volgen, waarin jouw eigen bijdrage en ervaring wordt gewaardeerd en toegepast om wellicht wat antwoorden te vinden. Dus heb je een eigen case of vraagstuk over agility in projecten dat je wil delen met de groep, dit is je kans. 

Susan is mede-eigenaar van Scrum@school. Zij heeft 8 jaar ervaring als docent lichamelijke opvoeding, 7 jaar als Scrum Master en Agile Coach bij de Rabobank en heeft die ervaring samengebracht in Scrum@school. Binnen Scrum@school heeft zij ook het traject Scrum@school for Professionals opgezet, om zo te zorgen dat er minder werkdruk wordt ervaren en meer en betere resultaten behaald worden in het niet-lesgebonden werk. 



De waarde van lid zijn

Word ook IPMA-NL lid